چھوٹے گلے

Eastern View of Jerusalem

Little Flock

By

One Disciple

Published in Nur-i-Afshan July 6,1894

نور افشاں مطبوعہ۶جولائی ۱۸۹۴ ء

اے    چھوٹے    گلّے    نہ  ڈر کیونکہ تمہارے    باپ  کو پسند آیا    کہ  تمہيں بادشاہی دے     ( لوقا   ۱۲: ۳۲)۔

 اگرچہ     آسمانی     و زمینی    ہر دو   بادشاہتوں کا    حقیقی    بادشاہ   خُدا ئے تعالیٰ   ہے۔ مگر جسمانی    طور  سے   روئے    زمین    پر   بادشاہت    کرنے   کے لئے ۔   اس نے اپنا     نائب    السلطنت   آدم   کو جسے اس  نے اپنی صورت    پر پید ا کیا تھا   مقر  ر کیا  ہے۔ تا کہ وہ   اس پر بسنے    والوں  کا سردار    ہو کر عدل   و رحم    گستری   کے ساتھ    سلطنت   و  حکمرانی   کرے۔    اور اس دُنیا   میں انتظام    قائم  رہے ۔   اس  میں  شک  نہیں  کہ کسی  قوم یا   فرد قوم  کا اس  کے   ابنائے   جنس  پر حکمران   ہونا  خُدا    ئے   تعالیٰ     کی پسند     پر منحصر    و موقوف   ہے۔   جو سلطان     السلاطین(بادشاہوں کا بادشاہ)  اور  احکم   الحاکین(حاکموں کا حاکم)  ہے۔ جیسا    لکھا ہے۔  کہ ’’ جتنی     حکومتیں     ہیں سو خُدا    کی طرف     سے مقرر  ہیں۔

 پس    جو کوئی   حکومت    کا سامنا    کرتا   ہے ۔ سو خُدا   کی مقرر ی   بات  کا   سامنا   کرتا ہے‘‘۔    رومیوں ۱۳ :۱، ۲ ۔ اس  لئے  ضرور  ہے۔ کہ رعایا   اپنے حاکم    و  بادشاہ   کی خواہ  وہ ہم  مذہب    ہو ،یا   خلاف   ِمذہب    ، فرمانبر   دار اور مطیع  (ماتحت)رہے۔  کیونکہ   خُدا کا  حکم ہے۔  کہ    ہر ایک حکومت    کے جو انسانوں  کی  طرف  سے   ہے  ۔  خُدا وند  کے لئے تابع  ہو ۔ بادشاہ    کے اس لئے کہ وہ   سب  سے بزرگ   ہے۔ یا حاکموں   کے اس لئے    کہ وہ اس کے   بھیجے    ہوئے ہیں ۔    تا کہ بدکاروں   کو سزا دیں۔    اور  نیکوکاروں     کی  تعریف    کریں۔   ۱ پطرس    ۲: ۱۳، ۱۴ ۔ لیکن جب     کبھی فریقین    میں سے    کوئی فریق  الہٰی    مقر ر  کردہ  انتظام    و قانون    کی خلاف   ورزی    کرتا ہے۔ یعنی    حاکم    عدل  و  انصاف    میں طرف   داری  کرتا ۔ یا رعا  یا  نافرمانی    و بغاوت    کرتی ہے۔   تو وہ   جس    کی   حکومت     پشت    در پشت  ہے۔ درستی     انتطام   کے لئے اپنی   حکمت    بالغہ   سے غیر  مرئی(نظر نہ آنے والی) طور     پر  مداخلت    (مزاحمت)کر کے بو  اعث  نقائص   (خرابيوں کی وجوہات)کو دور    و   دفع  کرنے   میں  اپنی حکومت     و اختیار   مطلق   کا اظہار  کرتا ہے۔   اور انتظام کی   نئی    صورت    پیدا  ہو  جاتی ہے۔

ماہران ِ علم   تواریخ  سے  مخفی(چھُپا ہوا)   نہیں ہے ۔  کہ دُنیا  میں کیسی    کیسی    زبردست     عالمگیر    سلطنتیں    قائم   ہوئیں ۔   مثل   کسدیوں   ۔ مادیوں  اور رومیوں   کے ۔ اور  کیونکر   چشم    زدن(فوراً)    میں برباد  ہو گئیں۔   اور  سوا     تواریخی   صفحوں    میں باقی   رہنے کے ان کا کچھ    نام  و نشان   باقی   نہ رہا۔  حقیقت   میں انقلاب    سلطنت    کا اصلی  سبب   تو صرف   خُداوند    ہی   کو بخوبی    معلوم  ہوتا ہے۔  مگر اس  میں شکست   نہیں۔   کہ حکومت    میں کسی    نقص    عظیم   (بڑی خرابی)سے  چشم   پوشی    (در گزر کرنا)اور سہل    انگاری    (بہانہ سازی)آخر    کو اس  کی  تباہی    و بربادی  کا  موجب (وجہ)  ثابت   ہوئی  ہے۔ لیکن غالباً  سب سے بڑا   نقص   یہ ہے کہ  الہٰی    حکومت    کے خیال   کو فراموش    (بھولا ہوا)کر  کے حکومت  اپنے آپ   کو مختار     مطلق  جانے    اور  صرف   اپنی حکمت    عملی    پر ۔ اپنے   استحکام     و اقبالمندی   کو منحصر(متعلق،وابستہ)    تصور  کرے۔

اے چھوٹے گلّے نہ ڈر

یہ سچ   ہے  کہ کسی زمینی   حکومت   کے حاصل  ہونے  کے لئے    دینوی  اسباب    و وسائل   ضروری   ہوتے ہیں۔  اور رفتہ  رفتہ    ان کے بہم    پہنچ   جانے  پر وہ   حکومت    سلطنت   کی صورت   پکڑ   کر  قائم    و مستحکم ہو جاتی ۔  اور پھر    حسب   و سائل   ترقی    یا تنزل   (کمی۔زوال)پذیر   ہوتی ہے۔

اب ہم ذرا  اس وعدہ    پر جو عنوانی آیت    میں مذکور   ہے غور    کریں گے۔   اور دیکھیں گے   ۔ کہ مسیح    خُداوند    نے اس   ’’چھوٹے    جھنڈ   ‘‘    سے جو عوام   گلیلیوں   میں سے  چُن  لیا گیا  تھا۔  اور جو مسیحی    کلیسیاء  کار  یپر ز  نٹيٹو(نمائندہ)تھا  ۔   جس  وقت   یہ وعدہ   کیا اس  کی  کیا  حالت    و کیفیت    تھی۔   اور کیونکر   یہ وعدہ   حرف   بحرف   پورا   ہوا  ۔  اور ہو  تا جاتا  ہے۔

اس   بے  علم ،  بے  زر(دولت کے بغير)،بے یا   رو    مدد گار    ’’چھوٹے   جھنڈ  ‘‘   کی  اس  وقت  کی ظلم  و ستم   رسیدہ   حالت  کو دیکھ  کر  کون دینوی    پالٹیشن  (سياستدان) خیال  کر سکتا تھا۔  کہ اس کے   حق میں یہ    وعد ہ  ۔ کہ  ’’  بادشاہت   تمہیں   دی   جائے گی۔   کبھی   پورا  ہو  سکے گا۔  لیکن ابتدائی    تین سو    برس   کے عرصہ    میں ہی    اسی  چھوٹے   جھنڈ   نے    تمام دنیا  کو  الٹ   پلٹ    کر دیا ۔  اور  کانسٹنٹائن  کے مسیحی    ہوتے ہی مسیحی   ملت     (مذہب)ایک سلطنتی     ملت  ہو گیا ۔  اس   وقت   سے اس  انیسویں   صدی    تک  جو قریب    الاختتام  (ختم ہونے کے قريب)  ہے۔ مسیحی    سلطنت    نے جو کچھ    اس دنیا    میں کیا    اور کرتی    جاتی  ہے محتاجِ  بیان  (ضرورت مند)نہیں   ہے۔ اور  اگرچہ    ہم نہیں  کہہ سکتے ۔   کہ ان   یورپیئن    موجودہ   سلطنتوں    میں کچھ  نقص   نہیں ہے۔   یا یہ   کہ ان کے  جملہ   ارکان  و اعیان(سر کردہ لوگ)    حقیقی   مسیحی    ہیں۔ تو بھی   وہ  بُت پرست    اور غیر  طاقتوں  سے   بدر   جہا  بہتر   اور    بر تر ہیں۔    اور   ضرور  ہے کہ و ہ وقت    آئے گا۔    جب کہ یہ  وعدہ   کامل    طور  (مکمل طور) پر پورا    ہوگا۔   اور ساتواں   فرشتہ     صور   (نرسنگا)پھونکے   گا ۔  اور آسمان    پر بڑی   آوازیں    یہ کہتی    ہوئی آئیں    گی ۔  کہ دنیا  کی  بادشاہتیں    ہمارے    خُداوند    اور   اس   کے مسیح   کی ہو گئیں۔

غیر  مسیحی     سلطنتوں    میں  جو  کچھ   ظلم    و جبربنی   نوع    انسان پر آ ج  کل    ہوتا ہے۔   اور ان  کے بالمقابل    مسیحی   سلطنتوں    کی قابلیت     انتظام   اور شائستگی(تہذيب،اخلاق)     کے  بیان  میں ہمعصر    طوطی     ہند   میرٹھ    نے ایک   منصفانہ    مدلل     (دليل کے ساتھ)ا ٓرٹیکل     بعنوان  ’’   عیسوی  کیش سلطنتیں  ۔   اور دنیا   کا قبضہ  ‘‘   لکھا    ہے جس کو ہم اپنے  ناظرین   کے لئے    نقل  کرتے ہیں۔

’’ عیسوی   سلطنتوں    کو جو  ترقی    کرہ ارض    میں گذشتہ    تین    سو سال    کے اندر ہوئی۔   وہ  محتاجِ   بیان نہیں  ہے۔  معدود    ے     چند (بہت تھوڑی تعداد ميں)  سلطنتیں    اب ایشیائی    اقوام   کے ہاتھوں     میں رہ گئی  ہیں۔    اور  وہ   بھی انتزاع(معزول)   کی حالت    میں ہیں ۔    چاروں   طرف  سے مغربی    تدابیر    تسخیر     (فرمانبردار بنانا)کا جال    پھیلا   ہوا  ہے۔  اور  خود  ان  سلطنتوں    کے رہنے     والے    یہ چاہتے   ہیں۔   کہ  وہ   عیسوی    سلاطین    کی رعایا    ہو  جائیں۔

دو  ایک ایشیائے    سلطنتیں    مثل   قسطنطنیہ    وغیرہ   [1]کے طرز    یورپ    کو  اختیار   کرتی  ہیں۔   اور ہر چند   اس میں ان  کو ید  طولیٰ(مہارتِ کمال)   حاصل  نہیں۔   تاہم  کہا     جا سکتا ہے۔   کہ ان  کی عمر حکومت    دراز  اور ان کی   بقا  صفحہ   روز گار   پر دیر پا   ہے۔  باقی    اور  سلطنتیں    حرفِ غلط   کی  طرح   مٹ چکی   ہیں۔   اور جس  قدر    ان کے نقوش    بطور    حباب   سر آب    کے باقی    ہیں لازم   اور واجب    ہے کہ ان  کا انتزاع(معزول)    ہو جائے۔    اور عیسوی    حکومت    کا پھر    یر ا (پرچم،نشان) اُڑنے  لگے۔  جب   انسان  کو  انسان   پر حکومت  کرنے  کی قابلیت    نہیں  رہتی  ۔  یا یہ   کہ وہ آدمی  کو  آدمی   نہیں سمجھتا   ۔ یا دوسری    کوئی   سلطنت    اس  سے  بہتر  اور  شائستہ  (مناسب) طور  پر  انتظام    جان و مال  کر  سکتی ہے۔  تو   نیچر  کا  منصف   ہاتھ     ایک ہاتھ    سے دوسرے  ہاتھ   میں اس  کو  نقل   کر دیتا  ہے۔ اس کا  منشا(مرضی)یہ   ہے کہ انسانی    مخلوق   اس آسائش    سے بہرہ   ور  ہو جس  کی  وہ مستحق    ہے۔    جن ایشیائی    سلطنتوں  میں  ظلم   وجبر   کو   باعث    قیام     حکومت    سمجھا   گیا ہے۔  وہ سخت    غلطی    پر  ہیں۔   اور عنقریب    وہ وقت    آنے والا  ہے۔ کہ اپنی   غلطی   پر وہ ماتم    کریں اور  تمام   مدۃ العمر(عمر بھر)   اس  غلامی  کی حالت    میں بسر کریں ۔  جس کو ابھی تک  وہ  نہیں  جانتے ۔   تا  تارو  چین   و تبت   کے طرق(طريقہ)  جزا و سزا  کو دیکھ  کر ایک انسان  کانپ    اُٹھتا  ہے۔ جو کچھ  ہم  نے  سنا تھا ۔   کہ  لیسر  کابل  ایسی  ایسی   سخت  سزائیں   دیتے ہیں۔   ا ب  معلوم    ہو ا کہ  تبت   وغیرہ    ایشیائی    ممالک    میں علی َالعموم(عام طور پر)   اسی قسم   کی۔ بلکہ    اس سے بھی   زیادہ     مکروہ    طریقوں  کی سزائیں   جاری ہیں۔    ان کمبخت   حکام    کو ابھی  تک حقوق    انسانی  کی خبر  نہیں۔   وہ نہیں   جانتے    کہ ہم  سے   بہتر    حکام   کرہ ارض    پر موجود  ہیں۔ جب    وہ ایسے  ظالم      و جابر    ہیں۔  کیا  وجہ    کہ قدرتی    طور پر  ان کا شجر    حکومت    متاصل  نہ  ہو  جائے۔ ان   کی شقادت (بد نصيبی)  ، وحشت  ، جہالت    ،سخت   گیری، سیاست    ،بلاضرورت  ،  د نائت   (کمينہ پن)،  خباثت(ناپاکی)   ایسی ہے۔  کہ ہزار    درجہ   وہ  خود مستحق   ان  سزاؤں    کے ہیں  ۔  جو غریب    رعایا   کو  بالفعل    وہ  ہمیشہ   دیتے    ہیں۔    زمانہ    کا قوی(طاقتور)    ہاتھ    بہت  جلد    ان کو  ان کے  کرتوت   کا مزہ  چکھا  ئے گا۔   اور  وہ   زمانہ    قریب   معلوم   ہوتا ہے۔  کہ عیسوی  کیش  سلاطین    کا قبضہ    کل اقالیم   (سلطنتيں)وممالک   ارض  پر ہو جائے۔

ہم نےایک اخبار   میں طریقہ    سزا  و  قید   ملک  تبت   کا حال  پڑھا۔   بخُدا  لرز    گئے  اور وہاں    کی رعایا     کی مصیبت    دیکھ   کر دل  بھر آیا ۔   اور یہی    زبان    سے نکلا  کہ ظالم    سے ظالم    اور جابر  سے  جا بر عیسوی    حکومتوں  میں روس   ہے۔ وہ بھی ایسی    سختی    کبھی   انسانی    خلقت    پر گوارا  نہ  کرے  گا ۔ باشندگان  ہند   انصاف کریں۔    کہ   گنہگاروں    کے حقوق    پر بھی  دور    قیصری   میں کیسا    لحاظ    کیا جاتا  ہے  ۔ اور مرتے    دم تک  ان کے لئے    چار  ہ  جوئی   کا  دروازہ     کھلا   ہوا ہے۔  کوئی  سلطنت    اس طرح عاجز (بے بس)   اور مظلوم     اور   کفیل    و وکیل    نہیں ۔

 پس  واجب    ہے   کہ  اس  سلطنت    کو دُنیا    میں ایسی    ترقی  ہو ۔ کہ  دوسری  سلطنتیں    بغلیں   جھانکتی   رہ  جائیں۔    وہ حالات   ذرا پڑھ     لیجئے   ۔  اور ایک    دفعہ   تو کانپ    جائے   ۔ یہ   مضمون    تبت    کے قیدیوں    کی   بابت    ایشیاء    ٹک   سو سائٹی    کلکتہ     میں با  بو   سُرت    چندر   مکرجی   نے پڑھا  تھا جنہوں   نے اس ملک  کی خود   بھی  سیر کی ہے۔   اور ہر  چند   یہ قیدیوں   کی بابت ہے۔ تاہم نہایت    ہی   زبوں(عاجز۔رسوا)  حالت ہے  ۔ جس میں نسل    بشر    دیکھی   جا  سکتی  ہے۔  تبت    میں قیدی    ایک کو ٹھڑی     کے اندر     بند کیا   جاتا ہے۔  جس کی    وسعت   مربع  دو   گز  سے زیادہ   نہیں ہو  گی  ۔   اس کو کوئی    غذا    نہیں    دی جاتی   ہے۔ سوا    اس  کے  جو اس    کے   احباب    منگا دیں۔   یا وہ   خیرات    مانگ    کر  خود    خرید کرے۔ جر م     کا اقرار    لینے   کی غرض    سے اس  کو  طرح طرح   کی  اذیتیں     دی جاتی  ہیں۔      اوقات    قید  کی  صعوبت    (سختی)گھٹانے   کے لئے   اس  کو کسی    شغل     کی اجازت    نہیں     دیجاتی  ۔   اور ماخوذ   مجرم    ہونے کے   بعد   (اگر    وہ بدترین    سزا سے    بچ  گیا )   یا تو عام    قید خانہ    کو  بھیج    دیا    جاتا ہے۔   جہاں   عورتیں    اور مرد  ایک ہی جگہ    بند کئے    جاتے   ہیں۔    اور  قیدیوں    کو  یا تو   آپ اپنی    فکر    کرنی پڑتی    ہے۔  یا فاقہ   کشی  کی  صعوبت   (مصیبت) اُٹھانی   پڑتی  ہے۔ ورنہ  ایک گڑھے  کے  اندر    مقید   (قيد)کر دیئے  جاتے  ہیں۔ جن  کے گرد    دیوار     کھینچی      ہوتی ہے۔    صرف  ایک   سوراخ    دیوار میں   ہوتا ہے۔  اس کی راہ   سے وحشی   جانوروں  کی   طرح ان  کو    دانہ   پانی    دیا جاتا ہے  ۔ نہ  اس  عالم میں    وہ  وہاں    چھوڑ    دیئے  جاتے ہیں۔   تا کہ    کچھ    زمانہ    کے بعد  مر جاتے ہیں۔   قیدیوں    کو جس    قدر  اذیتیں    جس جس طرح  سے دی جاتی  ہیں ان   کا  خیال    کرنے پر بدن    کے روئیں     کھڑے    ہوتے ہیں۔    لھاسہ   کے مہتمان    جیل خانہ   نے خاص    اپنے ملک     کے بھدے   اور  سیدھے    طریقوں  کے   علاوہ   بہت  سے    ظالمانہ     طریقے    چینیوں    کے بھی بڑھا   دیئے ہیں۔    جو عجب   عجب    طرح   کی   کار ستانیوں   سے  شامل ہیں۔    چنانچہ    جس  وقت  عرصہ تک    کی جانچ   اور کوڑے    مار  نے کی ترکیبیں    بھی اس امر     میں قاصر(ناچار)    رہ  جاتی    ہیں۔ کہ  قیدی   خواہش    کے موافق    جرم سے    اقرار   کرے ۔  تو قیدی    سے کہا جاتا  ہے کہ وہ  گھٹنوں   کے بل   ایک ایسے   فرش    پر چلنا    اختیار   کرے۔ جس   پر سنگ   (پتھر) چقماق    یا  اسی طرح  کے دوسرے     سخت    پتھروں   کے مہین    خارکیلوں     کی طرح   نکلے   ہوتے ہیں۔    اس کا نام    اذیت    فرش    سنگر   یزہ ہے۔   جب  اس  سے کام نہیں نکلتا   ۔ تو اس وقت    دربار  سے    ’’  سنگی   کلاہ ‘‘ کے استعمال   کی ہدایت    ہوتی ہے۔ یہ  سنگی   ٹوپی    اصل   میں   دو  تین  سو   پونڈ   ( تین    چار  من )   کا ایک    بڑا    بھاری    پتھر    ہوتا ہے۔

جس   کے نیچے  کھوپڑی  کے برابر  ایک گڑھا   ہوتا ہے۔   اور یہ پتھر    اس گڑھے   کے بل    کھوپڑی   پر اس  طرح    سے رکھا   جاتا ہے ۔ کہ تھوڑی    دیر تک    دباؤ     پڑتا رہے تو  سر  کا  بھیجا   پاش  پاش   (ريزہ ريزہ )ہو کر    آنکھوں   کی راہ سے  نکل   آئے۔  یا اگر  قیدی    نے اس پر بھی    مقصود(ارادہ)    کے موافق    جرم   سے   اقرار   نہیں کیا  ۔ تو اس  کو  لٹکا   کر  انگوٹھوں    کے بل کھڑا    کرتے ہیں۔    یا انگوٹھوں  میں پاؤں  کے پیچھے    رسی    باند ھ   کر  اس کے کاندھوں   پر اینٹیں    جمع   کر دیتے ہیں  ۔   جس سے آخر  کو  اس کے ہاتھ   اکڑ   جاتے ہیں۔ ایذا    د  ہی  کا ایک اور طریقہ   اہلِ تبت    میں یہ    رائج    ہے۔ کہ آدمی    کی دونوں  ٹانگیں     پشت   کی جانب    کمان    کی شکل   سے باندھ   کر سر کے   بالوں   میں جکڑ   دیتے ہیں۔    اور   اس    کے سینہ      کے بل   اس کو زمین     پر چھوڑ   دیتے ہیں۔     لیکن سب سے     سخت    طریقہ    جو نہایت   سنگین    مقدمات    میں استعمال     کیا جاتا   یہ ہے۔   کہ قیدی    ایک کل(آلہ۔مشین)    میں باندھ   دیا جاتا  ہے ۔ جو  یکے    بعد دیگر   سے  انگلیوں     کے جوڑوں  اور کلائیوں     کو زخمی     کرتی   رہتی    ہے۔  اور   ہڈیوں   سے گوشت    ادھيڑ ادھيڑ کر  پھینکتی     جاتی ہے۔  اب قیدی  کا  چاہے   جو جرم  ہو۔ اور   جرم   کا ارتکاب    اس نے کیا خواہ    نہ کیا ہو۔   لیکن اس   کی نجات    اسی  میں ہے۔  کہ عدالت    جو اقرار   اس سے کرانا    چاہتی    ہے۔ اس کو قبول   کرے ۔ اور موت    خواہ   قطع   اعضا ء    خواہ  قید  کی جو سزا    دی  جائے   اس پر رضا   مندی    ظاہر کرے  ۔ اور حسب   ضابطہ    تحقیقات   مقدمہ  میں    اس پر جو   تکلیفیں  گذر  جاتی    ہیں  ان   سے منجملہ   ہر سہ طریق     مذکورہ   بالا یہ   ایک طریقہ    بدر    جہابہتر    ہے۔  دریا   میں غرق    کرنے ۔   سر کاٹنے    اور پھانسی   دینے   کی سزائیں    قتل    عمد  اور ڈکیتی    اور  سلطنت    کے خلا ف    سنگین  قسم   کی دغا  بازی   کے جرم    میں   دی جاتی ہیں۔  اور جو جرم    زیادہ    سنگین    نہیں ہوتے ۔   ان میں قیدی    اندھا  کر  دیا جاتا  ہے۔ یا اس  کا  کوئی    اور عضو    بدن    کا  ٹ   ڈالا   جاتا ہے۔  معمولی    جیل خانوں     کی قید    جس میں کوئی    قیدی   کا  پُر    سان  ِحال نہیں ہوتا  ۔ بتدریج    ہلاک    کر ڈالنے   کی غرض    سے تنہائی  کی   قید   کی مصیبتیں    جھیلنے   کی اجازت   تو  ظاہر    اصرف  ہلکے   مقدمات   میں د  ی جاتی  ہے۔ 

Leave a Comment